Aqua Yoga

Hvad er Aqua Yoga?

Aqua Yoga egner sig til alle, der har brug for at give sig selv ekstra opmærksomhed.

Med inspiration fra Yoga på land, guider jeg igennem timen, som starter med at vende blikket indad og finde fokus. Efter en kort opvarming for nakken og skulder, bøj, stræk og rotationer, bevæger vi os ud i mindre balance og mindre flow serier.

Der er fokus på styrke, smidighed og balance. Timen afslutter med en lille afspænding, hvor man med skumslanger ligger i vandoverfladen og giver slip på alle spændinger.

I det varme vand opnår du ro og velvære gennem udvikling af smidighed, balance og styrke.

Kombinationen af vand og Yoga vil give dig en følelse af frihed og bevægelighed, samt blødgøre spændte og belastede områder. 

Mange yoga øvelser kan med fordel udføres i vand, og yogaens positive effekt på krop og sind, er en god kombination med vand for en hensigtsmæssig- og samtidig udfordrende træning.

Den optimale bassindybde er efter min mening 1.10-1.30 meter dyb.

Jeg underviser i Herning området, hvor bassindybden er 1.10-1.40 meter. Den mest optimale vanddybde er efter min mening 1.20 meter.

Vandtemperaturen er igen efter min erfaring bedst på ca. 32-34 grader. Så kan man holde varmen når man står stille, og under afspændingen.

Klik Her og se hvor jeg underviser.

Copyright 2019 • Inspired By Lundgren • Redigeret af Mie Lundgren Eriksen
SCROLL TO TOP